Jak przestać podjadać między posiłkami

Jak przestać podjadać między posiłkami

Pośród niekorzystnych, zwłaszcza dla sylwetki, nawyków żywieniowych na szczególną uwagę zasługuje podjadanie między posiłkami czy w nocy. Dodatkowe kalorie dostarczane przez batoniki chipsy, chrupki, czekoladki i ciasteczka tylko na moment poprawiają nastrój. Kiepskie samopoczucie zaś wraca w chwilach, kiedy nie można założyć ulubionej sukienki lub gdy z trudem wciskamy się w spodnie. Zamiast radykalnych diet, szkodliwych dla zdrowia, lepszym pomysłem jest zmiana nawyków poprzez rezygnację z podjadania.

Najważniejsze zasady w walce z podjadaniem

Kluczem do zmiany niekorzystnych nawyków jest wprowadzenie nowych. Pierwszym krokiem powinno być wprowadzenie stałych godzin posiłków – zaczynając od śniadania, kończąc na kolacji. Rezygnacja z żadnego z nich nie jest wskazana. Owszem, niekiedy można zmienić godzinę obiadu czy śniadania, lecz odstępstwo nadal musi być odstępstwem, a nie codziennością.

Drugim pomocnym środkiem w walce z podjadaniem i zbędnymi kaloriami jest notowanie tego, co się zjadło. Liczenie spożywanych i spalanych kalorii to dobra opcja – aby było prościej, można ściągnąć odpowiednią aplikację, dzięki której łatwiej się pilnować.

Przy zmianie nawyków żywieniowych dobrze jest wspomagać się tym, co dała natura. Bogate w witaminy, mikro- i makroelementy produkty Herbalife dodatkowo działają jak detoks. Plusem parzenia ziół jest też znalezienie aktywności, dzięki której znajduje się zajęcie inne niż podjadanie kolejnego batonika czy garści chipsów.

Zdrowe przekąski, najlepiej o stałych porach, to następna z alternatyw dla chipsów, paluszków i bombonierek. Wszelkie orzechy, musli, suszone owoce są nie tylko smakowite, ale też zdrowe. Trzeba tylko pamiętać, że nadmiar nie jest wskazany. Zapełnienie żołądka kolejną porcją ziołowej herbatki podczas chrupania migdałów ma sporo plusów.

Regularne żucie gumy (bez cukru) pozytywnie wpływa na coś więcej niż świeży oddech i zmniejszone ryzyko wystąpienia próchnicy. Guma do żucia to swoisty zamiennik wielu przekąsek. Tani, łatwo dostępny i niemal pozbawiony kalorii.

Bez radykalnych kroków

Zmiana nawyków żywieniowych to długofalowa praca. Dlatego przy pojedynczych niepowodzeniach, takich jak solidna porcja lodów bądź kupiona na festynie wata cukrowa, nie warto rezygnować. Okazjonalne odstępstwa nie wpłyną negatywnie na całość. Jeśli dotychczas oglądanie filmu lub czytanie było rytuałem związanym z podjadaniem, wyrzucenie telewizora, laptopa albo ulubionego magazynu nie pomoże. Lepiej wziąć do ręki zdrową przekąskę i zamiast słodkiej herbaty czy coli, napić się wody czy ziołowej herbatki.