Jak pomóc sobie w piciu wody?

Jak pomóc sobie w piciu wody?

Chyba każdy słyszał, że dziennie zapotrzebowanie ludzkiego organizmu na wodę wynosi nawet 2-3 litry na dobę. Mimo to wciąż wiele osób nie stosuje się do tych zaleceń. Faktycznie, nie zawsze jest łatwo wypić tak dużą ilość wody - zwłaszcza że nasze pragnienie (o ile nie jest to upalny dzień) wcale nie jest tak wysokie. Na szczęście istnieje kilka sposobów, by wpijać więcej wody dziennie.

Dlaczego woda jest tak ważna?

Człowiek to istota, która składa się w ok. 60 procent z wody. Jej poziom powinien być regularnie uzupełniany - znajduje się ona w każdej tkance i komórce organizmu, dzięki czemu wszystkie procesy niezbędne do życia mogą się odbywać. Woda przyśpiesza także metabolizm, mając pozytywny wpływ na naszą sylwetkę. Powoduje one również wypłukiwanie toksyn i zbędnych substancji z organizmu oraz reguluje temperaturę naszego ciała. To nie wszystkie korzyści, jakie wynikają z picia wody. Jest to natomiast wystarczająco długa lista, by postawić na codzienne picie wody. W jakiej ilości? Na ogół mówi się o 2 litrach, ale normy te różnią się w zależności od wieku, wagi, stanu zdrowia czy poziomu aktywności fizycznej.

Jak pić więcej wody?

Jak pomóc sobie w piciu wody?

Wiele osób zastanawia się, jak pić więcej wody? Mimo że sięgają one po wodę przy każdym posiłku, to wciąż za mało, by dostarczyć ją w odpowiedniej ilości organizmowi. Oto kilka podpowiedzi, co można zrobić.

  1. Noś ze sobą zawsze butelkę wody. A jeszcze lepiej bidon, bo to bardziej ekologiczny wariant. Sam się zdziwisz, ile razy chętnie napijesz się wody, mimo że nie czujesz dużego pragnienia.
  2. Wybór sobie nawyk picia szklanki wody zaraz po przebudzeniu i przed snem. Z czasem stanie się to tak naturalne, że nie będziesz mógł sobie wyobrazić, by inaczej zaczynać i kończyć dzień.
  3. Jeśli picie wody nie jest dla Ciebie przyjemnością, nadaj jej smak. Dodaj do niej np. miętę lub cytrynę.
  4. Pamiętaj, że dużą ilość wody znaleźć można też w warzywach i owocach. Zjadając ich więcej, uzupełniasz również poziom wody w organizmie.
  5. W domu miej zawsze pod ręką szklankę z wodą. Jeśli ją wypijesz to od razu, ją napełnij. Będzie to podświadoma zachęta, by opróżnić szklankę.

Jak widać, istnieje kilka sposobów, by pić na co dzień więcej wody. Najlepiej sięgać jest po wodę mineralną. Ale woda znajduje się także w zupach, sokach i różnego typu napojach. Dla urozmaicenia codziennej diety warto też wybierać i te produkty. Można sobie pomóc również sięgając po napoje z elektrolitami, takie jak https://herbal-centrum.pl/dla-sportowcow/herbalife-hydrate-h24, które silnie nawadniają organizm np. po intensywnym treningu.Picie wody każdego dnia to prosty sposób na to, by utrzymać dobre samopoczucie i pomóc naszemu organizmowi dobrze funkcjonować.